четвртак, 4. септембар 2014.

Moja priča

Kada sam napunila 30 godina, lekar me je sasvim usput pitao da li imam strumu. Bio je siguran da ja znam za to, a ja sam pokušavala da se prisetim da li znam tačno značenje reči struma. Uradio mi je analizu krvi i imao šta da vidi. TSH 27, TPOAb > 1000. Nisam videla burniju reakciju lekara od njegove. Skočio je, rekao kako moram odmah u bolnicu i momentalno me odveo kod endokrinologa da pogleda rezultat. Srećom, nije to moralo ići tako dramatičnim putem. Već nakon mesec dana euthyrox-a, TSH je spao na 3.43, ali novi slučaj Hašimoto hipotireoze je rođen!

Ispalo je da smo sasvim slučajno otkrili šta se dešava, a istina je da sam tog leta imala priličan stres na poslu, rad subotama, rad do kasno, jurenje suludih rokova... I sve je moglo da traje i duže, a da niko ne zna šta se dešava mom organizmu. To je bio jedan od zdravstveno najtežih perioda u mom životu. Malaksalost, glavobolja, zamor, nestabilnost hoda bili su konstante. Mimo tih par meseci, nisam imala mnogo simptoma hipotireoze. Da li je moguće da je TSH toliko skočio za dva meseca, ne znam.

Lečenje je teklo uobičajenim tokom. Nakon dva meseca praćenja, endokrinolog je ustanovila dozu euthyrox-a koja mi odgovara. Nakon godinu dana manja korekcija i to je to. I privatni i državni endokrinolog su se držale iste priče : autimuna hipotireoza, ne možeš ništa izmenti sem da piješ hormonsku terapiju do kraja života. S obzirom da su mi i stariji prijatelji govorili da je to tako, nisam ulazila u dublju analizu. No, vremenom sam postala nemirnija pri pomisli da ne mogu da utičem na zdravlje svog organizma. Računam, ako oni ne znaju kako dolazi do autoimune bolesti, kako mogu da im verujem da ja ne mogu da utičem na njen dalji tok.

Pre dve godine počela sam malo da istražujem kako ishranom menjati funkcionisanje organizma. U početku sam bojažljivo ispitivala kako reagujem na određene promene, a sada uz više informacija i endokrinologa širom sveta i ljudi koje muči ista muka, moja odlučnost jača. Na kraju, tačnije na početku, naš organizam je satkan od dela materije koju unosimo u njega.

Zbog mnogo nesortiranih korisnih informacija, počinjem da zaboravljam neke od njih. Zato nameravam da pišem ovaj blog kao potsetnik sebi, a možda bude i pomoćna informacija ljudima na našem govornom području.

Нема коментара:

Постави коментар